Mihai Prisacariu, presedintele Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC), a declarat intr-un interviu acordat Ziarul Financiarul:

REF. procedura de solutionare a contestatiilor: „La noi sunt 11 complete care sunt formate din trei membri. Presedintele fiecarui complet este un jurist. Pentru a ajunge membru al completului trebuie sa ai noua ani de vechime in domeniu pe cartea de munca si doi ani in achizitii publice, conditii foarte grele, avand in vedere ca, din cate stiu eu, ca sa ajungi judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie iti trebuie opt ani. Toate posturile din Consiliu sunt ocupate prin concurs, noi fiind functionari publici cu statut special, ca la judecatori. Noi nu avem voie decat sa cantam, sa spunem o poezie, dar nu avem voie sa facem parte din consilii de administratie etc. Pentru luarea unei decizii sunt de ajuns doua voturi la fel, adica majoritate, nu unanimitate.

Ca sa va dau cifra exacta, anul acesta am avut, pana pe 10 octombrie, 27.000 de intrari si 24.000 de iesiri. Fiecare hartie care trebuie semnata o semnez in trei exemplare, pentru ca unul merge la Curtea de Apel – noi suntem supravegheati de Curtile de Apel, acolo se pot ataca deciziile noastre. Deciziile noastre sunt executorii, dar pot fi atacate, iar ale Curtii de Apel sunt definitive si irevocabile. Noi suntem un organism administrativ-jurisdictional, cred ca este cea mai buna varianta pe care o permite Constitutia, pentru a grabi solutionarea unei contestatii. Daca se apeleaza doar la instanta, un astfel de proces poate dura ani intregi, procesul de achizitie publica poate fi complet blocat.

Media la care lucram astazi este de 10 zile, ceea ce este o medie foarte buna. Dar sa nu intelegeti gresit. Solutionarea unei contestatii incepe in momentul in care am primit documentatia. Asa scrie si in lege: am 30 de zile de la data la care am documentatia primita de la autoritatea contractanta si de la partea care a depus contestatia. Foarte multi nu depun corect o contestatie in termenii legii si atunci eu sunt obligat sa-i spun „precizati-va contestatia”. Toata aceasta parte se face prin confirmari de primire. Si acest timp e timp mort. Imi zic unii „domne, ti-am trimis azi punctul de vedere”. Si ce sa fac cu el? Cu ce-l compar, sa vad daca are dreptate unul sau celalalt, daca nu am si documentatia de la celalalt? Sau sunt unii care nu le trimit. Si aici am o mare problema. De obicei ne dam seama foarte repede cine nu vrea sa ne trimita documentatia completa. Ne trimit contestatia si apoi nu ne mai raspund la scrisori.”

Sursa: http://www.juridice.ro/stiri-juridice/flux-stiri/solutionare-constestatii-cnsc.html